Ez a könyv az egyetemek és főiskolák hallgatóinak szóló vizsgaanyag. Magában foglalja mindazokat a neveléselméleti témákat, melyek a legtöbb tanárképző intézmény programjában és vizsgakövetelményében szerepelnek. A tanárjelöltek jobb felkészülését segíti az is, hogy az egyes fejezeteket problémafelvető kérdések vezetik be, és az adott témára utaló kérdések és feladatok zárják. A szerző a nemzetközi és a hazai szakirodalom felhasználásával idézi fel a jelentősebb neveléselméleti hagyományokat, emeli ki az új kutatási eredményeket, koncepcionális eltéréseket. Így azoknak a továbbképzést igénylő pedagógusoknak is szól, akik összhangba szeretnék hozni saját tapasztalataikat a nevelési tennivalók változásaira vonatkozó újabb elméleti ismeretekkel. A legelvontabb kérdéseket is olvasmányosan és gyakorlat-közelien tárgyaló könyvet bőséges irodalomjegyzék, név- és tárgymutató egészíti ki.
Zrinszky László a neveléstudomány doktora, az ELTE Neveléstudományi Intézetének, valamint a Pécsi Tudományegyetem és az egri Eszterházy Károly Főiskola oktatója. Kutatási területei a neveléselmélet, az andragógia és a kommunikációelmélet pedagógiai alkalmazása.
A tartalomból
ÁLTALÁNOS NEVELÉSELMÉLET Alapfogalmak A nevelési jelenség első megközelítései Öröklés és nevelés Meddig nevelhető az ember? A történelemalkotó nevelés A nevelő személye és a nevelői szerep A nevelési viszony Tekintélyelvűség és tekintélyellenesség Hierarchia és együttműködés Az önnevelés paradoxona A gyermek hatása a nevelőre Nevelési konfliktusok Szocializációértelmezések Néhány pedagógiai szocializációfelfogás Nevelés és perszonalizáció Személyiségidentitás Önmeghatározás Alapelvek Embereszmény és nevelés Új tendenciák az embereszmény pedagógiai felfogásában Természetes és mesterséges nevelés Szabadság és beavatkozás Emberi és gyermeki jogok Szabadság vagy engedelmesség? A nevelés joga Közösségelvűség vagy pluralizmus? Álláspontok a nevelés lényegéről Értéknevelés alternatívák nélkül A személyes értékvilág mint nevelési feladat Értékorientáció és értékelsajátítás Vezetés-e a nevelés? A nevelés mint hatalomgyakorlás A nevelés: fejlesztő célú segítségnyújtás A nevelés mint személyiségfejlesztés Önértelmező komponensrendszer Értékek és célok A szabályozó és szabályozott nevelés Célforrások, célrendszerek és céltípusok Érték és nevelési cél DIFFERENCIÁLIS NEVELÉSELMÉLET Nevelési színterek Családtörténeti korszakok Nevelési ártalmak a családban Család és iskola Elsődlegességi viták Az iskolai nevelés kulcsszereplői Az osztályfőnöki szerep Nevelés bentlakásos intézményekben Nevelési tartományok Indoktrináció vagy világnézet-választás Megalapozható-e az erkölcsi nevelés joga? Szexuális nevelés Esztétikai nevelés Mindennapi élet és esztétikai nevelés Állampolgári nevelés Állampolgári és erkölcsi nevelés Multikulturális nevelés Globális tanulás Hazai nevelésünk nemzeti és európai dimenziója Nemzeti nevelés és a nemzetnevelési koncepciók A modern környezeti nevelés kezdetei Két módszertani koncepció Testi nevelés Egészséges életmódra nevelés Értelmi nevelés Érzelmi nevelés Érzelmi intelligencia Multimédia és nevelés Rejtettebb médiahatások Pályaorientáció Nevelés-módszertani elvek A tanácsadásról A nevelési kommunikáció A nevelési kommunikáció sajátosságai A nevelés tervezése és eredményességének megállapítása A nevelés tervezhetősége A nevelés etikája A pedagógus mint erkölcsi személyiség Újfajta paradigmák és diskurzusok a nevelésről Kísérlet a nevelés megsemmisítésére Antipedagógiai érvek Végállomás: a posztmodern? Egy évtized fő tendenciái
Jelenlegi ára: 2 000 Ft
Az aukció vége: 2017-07-18 01:51 .
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése