Üvegszálból készült ozmózisos vitorlás/hajó gélmarás új géppel, rövid határidővel, sporttársi áron. A munka igény esetén előzetes egyeztetést - állapotfelmérést követően egyedileg kialakított áron történik. Referenciamunka megtekinthető.
Mivel nem tudom, hogy a tisztelt potenciális megrendelő a munkafolyamattal mennyire van tisztában, ezért az alábbiakban próbálok egy korrekt tájékoztatást adni.
Az ozmózis a polyészter hajókat támadja meg úgy, hogy a víz bejut a gél alá és elkezdődik a delaminálódás - a laminát szétválása. Ekkor már felesleges a hajóra bármilyen kence felvitele, mert a baj már "házon belül" van. A beteg részt ekkor tehát el kell távolítani. Ezt el lehet gélmaróval profi módon végezni, de lehet házilag csiszológéppel vagy sarokköszörűvel kínlódva, hetekig, szörnyű minőségű végeredménnyel is. Erre a feladatra találták ki a gélmarást. A mi gélmarónk 6 század milliméter pontosságú. Aki az Önök hajóját csinálná, kb 23 éve csinálja ezt a gélmarást, százas nagyságrendű hajón dolgozott már.
Ekkor jön tehát a gélmarás, ami a gélt + az alatta elhelyezkedő laminát külső 0, 1-0, 2 milliméterét valójában legyalulja, összességében 0, 8-1, 0 mm vastagságban. A marást követően a hajót szeles helyen kell hónapokig tartani hogy kiszáradjon. Kivéve ha a hajó évek óta parton van, mert már ekkor kiszáradt ugyan, de ha így ismét vízre tennék, akkor az őszi kivételkor látható lesz ismét a hólyagosodás, az ozmózis. Ha egy ilyen hólyagot kibökünk, ecet illatú és ízű folyadék jön belöle. Ez az ozmózis.
Amikor a gélmarás után a hajó kiszáradt, epoxi anyagokat kell felvinni, majd algagátlás és mehet a vízre. Az epoxit a víz nem bántja. Mivel azonban legyalultunk a hajóról kb 0, 8-1 mm-t, ezért azt jobb pótolni, visszaépíteni, természetesen epoxi lamináttal, 1-2, de inkább 2 vékony réteggel. Majd glett, festék, algagátlás. Ha a héj nagyon puha, akkor ez a visszaépített epoxi több réteg is lehet természetesen. Az akció - gélmarás - alulról a vízvonalig - vízbe merülő részekre - terjed ki. Ha laminált tőkesúlya van a hajónak - zsákkiel pl. B 25 - , illetve skeges a hajó természetesen arra is, + a kormánylapátra is kiterjed a gélmarés, kivéve ami fémből van. Tehát ha a vízvonal felfestése a tényleges vízvonal felett van pár centivel, akkor a marás természetesen az algagátolt részt jelenti. Gélmarást csak GFK - üvegszál erősítésű polyészter műagyag - hajón tudunk csinálni. Belaminált fahajón, leveles vagy szendvics építésű hajón NEM! A munka megkezdése előtt ki kell venniük a kormánylapot, és ha igazán jó munkát szeretnének, akkor a kifolyókat, sebességmérőt is, hogy alattuk is ott legyen majd az epoxi, majd utána mindezt vissza kell szerelniük. Ezeket bennt is hagyhatják ugyan, de akkor körül fogjuk őket a marógéppel kerülni, de ekkor a laminát vagy a festés rajtuk kívülre és nem alájuk kerül. Ha a tőkesúly felcsavarozott súly, akkor azt vagy leveszik, és akkor a marás az alatt is meglesz, vagy fennmarad, és ekkor a súlyig megyünk a marással, de a visszalaminálást valamennyire a tőkesúlyra is rá kell vinniük, hogy a víz sehol ne férjen hozzá a polyészterhez. A hajótestnek tisztának kell lennie - sterimob -, illetve nem lehet vízköves sem, mert akkor a kényes gyalukést - Makita - és a gépet azonnal elintézi. Fontos hogy a testhez jól hozzáférjünk az állványon, mert a gép kb. 40 cm hosszú. Ipari elszívót is viszünk, így szemét/por gyakorlatilag igazán minimális lesz csak. Mondhatni nem lesz. A támasztó tappancsok alatt úgy tudjuk a marást megcsinálni, hogy vagy megemelik a hajót a marás során pl. hévérrel - ezt tudunk vinni 5 tonna -, vagy ott majd önök később sarokcsiszolóval azt a pár négyzetdecimétert leköszörülik, vagy csiszológéppel lecsiszolják. Kell a hajó pontos max. hossza illetve max. szélessége, vagy típusa, hogy a marandó felület alapján korrekt árajánlatot adhassunk. Kérnék még képeket a hajó 4 oldaláról - elölről, hátulró, két oldalról - hogy a hozzáférést láthassam. Leveles laminálású hajót - ilyet az oroszok/észtek csináltak régebben (Folkboat mintára) - sajnos szintén nem tudunk marni, de ezt a képeken úgy is látni fogom. A távolság függvényében útiköltség is van - 50 Ft/km -, ezért az akciót 1 nap alatt kellene letudni. Közeli helyszín esetén ez nem probléma. Ha megcsúszik a munka, és tudnak egy főre - távoli helyszín esetén - elfogadható szállást biztosítani, akkor a szakember természetesen másnap folytatja a munkát a befejezésig. Nem szállodára gondolok természetesen, de elfogadható helyre. Hálózsákot a szakember visz magával. A cél természetesen reggeli kezdés amíg a munka tart. Ha komolyan gondolják a dolgot, a kiszáradásra és a többi munkálatra is szánt idő miatt érdemes lenne a gélmarást minnél hamarabb elvégezni. Ha a hajó hosszabb ideje parton van, akkor a kiszáradással nem kell számolni. Ha a hajó fedél alatt van, akkor az időjárás sem érdekes. Ha nincs felette fedél, akkor esőben havazásban természetesen nem megy a dolog. A szakember ennek függvényében bármikor tud menni, mivel nyugdíjas.
Ezzel a gélmarással az ozmózis elleni küzdelem legkeményebb/legkényesebb részén túljutnának, mert a többi munka gép/szerszám igénye minimális, azt már Önök is házilag el tudják végezni. Ebben a helyszínre menő szekember nagy tapasztalattal rendelkezik, tanácsot készséggel akkor is és a későbbiekben is készséggel adunk Önöknek.
Referencia munkát - akár többet is -, a látható végeredményt, saját hajómon illetve klubtársaim hajóján készséggel mutatok.
Gondolják végig, várom megkeresésüket.
Jelenlegi ára: 10 000 Ft
Az aukció vége: 2022-10-19 06:17 .
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése